people-work-together-on-laptop

Ako sa vyhnúť nesprávnym odpovediam svojmu šéfovi II

,,Je mi ľúto, ale…,,

„Táto výhrada prakticky vylučuje akékoľvek úprimné vyjadrenie ľútosti,“ tvrdí Taylor. „Jednoznačné „je mi to ľúto“. Keď sa pomýlite, správna reakcia je: „Nabudúce si to budem oveľa viac uvedomovať.““

No, snažil som sa zo všetkých síl,,

Ak bola vaša najlepšia snaha chybou, veľa to o vašich schopnostiach nevypovedá. Lepšia odpoveď je, že nabudúce to urobíte správne.

,,Už som sa o to pokúsil,,

Šéfovia neprijímajú lenivosť dobre. Taylor radí: „Skôr než nápad zavrhnete, zvážte, či ste sa oň skutočne pokúsili.“ „Váš nadriadený môže mať na mysli iný nápad,“

Ako alternatívu povedzte, že si ceníte radu a vyskúšali ste XYZ s takým a takým výsledkom, ale radi by ste vyskúšali niečo iné.

 

,,Jednoducho som to predpokladal,,

Mnohých nadriadených tento termín dráždi, pretože radšej počujú, že ste urobili chybu v úsudku a poučili ste sa z nej, než aby ste sa ospravedlňovali. Mýliť sa je ľudské, ale Taylor tvrdí, že presúvanie zodpovednosti je na konci kariéry.

,,V skutočnosti to nie je moja chyba, na vine je ten a ten,,
Hra na obviňovanie je nebezpečná cesta, ktorou sa treba vydať. Ak ste, zdôvodnite svoju nevinu. Taylor neodporúča obviňovať druhých, ak ste to vy, kto je skutočne na vine.

Kahn pokračuje: „Prevzatie zodpovednosti je nevyhnutné. „Váš nadriadený sa čoskoro bude pýtať, kto je v skutočnosti na vine, ak sa na vás bude vždy pozerať ako na toho, kto ukazuje prstom.“

„S touto osobou nemôžem spolupracovať.“
Na základnej škole alebo v podniku nie je prijateľné zle vychádzať s ostatnými. Predpokladá sa, že na dosiahnutie dobrých výsledkov ste schopní prekonať osobnostné problémy bez potreby špeciálnej terapie.

,,Je to idiot,
S kamarátmi doma môžete byť takto otvorení, ale nie so šéfom.

„Váš nadriadený od vás očakáva, že budete dodržiavať zlaté pravidlo, a kritizovanie iných nemá žiadne spásonosné vlastnosti. Len vás to robí príšernými,“ hovorí Taylor.

 

„Nemám žiadne riešenie,“
Kahn neodporúča predkladať šéfovi problémy bez toho, aby ste mu zároveň navrhli možné riešenia. Lídri diskutujú o možných riešeniach, nasledovníci o problémoch.

„Som unavený,“

Ak ste unavení, môžete mať slabú chvíľku a zveriť sa nesprávnej osobe, napríklad svojmu nadriadenému,“ dodáva Taylor. „Ste odmeňovaní za svoju produktivitu a entuziazmus. Musíte premýšľať o spôsoboch, ako urobiť svoju prácu vzrušujúcou.“

 

„Môžem dnes odísť skôr, keďže sa veci pomaly rozbiehajú?
Je v poriadku, ak musíte odísť skôr, ale nehovorte, že je to preto, že „veci idú pomaly“ alebo že „nemáte čo robiť“.

„Vždy sa pripravujú ďalšie projekty. Šéfovia chcú, aby ste prejavili iniciatívu,“ hovorí Taylor

 

„Môžem byť úprimný?
„Váš šéf dúfa, že ste úprimní na 100 % a to, čo sa chystáte povedať, nie je odchýlka,“ povedal Taylor.

„Počul som, že Ferovi práve zvýšili plat/povýšili ho.
„Ak sa snažíte získať zvýšenie platu alebo povýšenie, neporovnávajte sa s ostatnými,“ povedal Taylor. Dodala, že hoci klebety v kancelárii existujú, rozoberanie povýšenia iných „sa pravdepodobne obráti proti vám“ a je lepšie pristupovať k svojim kariérnym cieľom „len z vecného hľadiska o sebe“.

Zdroj: Business insider