Naučme sa mileniálov oslovovať. Vyblýskané náborové kampane a sľuby síce mileniálov do firmy prilákajú, ale pokiaľ vzbudíme očakávania, ktoré nie sme následne schopní naplniť, mladí reagujú nelojalitou. Mileniáli naopak oceňujú už počas náboru férovosť a to tak, že neskrývame skutočnosti, ktoré môžu neskôr považovať za nevýhody.
Nie vždy môžme ponúknuť flexibilnú pracovnú dobu alebo veľkú mieru slobody. Preto by sme im to mali hovoriť na rovinu, sú to predsa dospelý ľudia. Pokiaľ je to pre nich veľká prekážka, buďme len radi, že nám prácu odmietnu už počas náborového procesu, a nie až v skúšobnej dobe.
Počas onboardingu je nepochybne zásadné umožniť im byť rýchlo úspešnými, čo je príležitosť pre pozitívnu spätnú väzbu- pre mileniála životne dôležitú vec. Obrovskú rolu tomto období hrá prístup nadriadeného. Pokiaľ dokážete mladému zamestnancovi navyše ukázať zmysel jeho práce a predstaviť smer, ktorým sa bude celé oddelenie a jednotlivec posúvať, máte z polovice vyhrané. Čas, ktorý investujete strávením s nováčikom sa vám v budúcnosti vráti v podobe motivovaného a angažovaného zamestnanca.
Práca s mileniálmi nekončí ani úspešným ukončením onboardingového procesu, pretože ich životné a pracovné hodnoty sa po úspešnom nábore a onboardingu nezmenia…
Tu sú 4 zásadné body, ktoré by ste mali mať na pamäti pri nábore mileniálov:
1. Vedomá dôležitosť svojej práce
Dokážu naši manažéri a vedúci definovať, vysvetliť a realizovať víziu firmy a víziu vlastného oddelenia? Dokážu ju preniesť do každodennej práce a neustále svojim ľuďom ukazovať smer? Vieme si odpovedať na otázku,o čo by svet prišiel, keby naša firma/činnosť/oddelenie neexistovalo? Pre mileniálov je dôležité, aby chápali zmysel svojej práce a zaujíma ich tiež prínos nielen pre akcionárov, ale pre celý svet. Striktne vyžadujú, aby čokoľvek robia, malo jasný účel.
2. Preferujú mentorov pred šéfmi
Sme pripravení na to, že mileniáli sa chcú neustále rozvíjať? Pochopili sme už, že rozvoj neznamená školenie? Máme pre zamestnanca pripravené rozvojové plány a víziu do budúcnosti? Dokážu naši vedúci s ľuďmi v tomto smere pracovať?
Namiesto formálnych plánov musia vedúci ponúknuť mileniálom jasnú víziu ich rozvoja. Tu prichádza na rad maximálna spolupráca HR a vedúcich na všetkých úrovniach. Revolúcia v systéme a prístupe k tvorbe rozvojových plánov spočíva v ich zaradení do praktického každodenného života jednotlivcov vo firme.