talk-office

Správanie a návyky, ktorým sa v práci jednoznačne vyhnite

Vytvorili sme zoznam 7 najčastejšie uplatňovaných zvláštnych návykov a správaní, ktorým by ste sa v práci mali vyhýbať nech sa deje, čo sa deje.
1. Ohováranie
Ľudia si sami zavaria ak ich niekto nachytá ohovárajúc ďalšieho spolupracovníka, ešte horšie ich vlastného šéfa. Áno, každý máme občas slabú chvíľku. No skúsme si túto slabú chvíľku nechať na doma, vyrozprávajme sa svojmu partnerovi, prípadne kamarátke, no na pracovisku by sme si správanie tohto typu mali jednoznačne odpustiť. No predstavte si ako by bolo Vám keby nachytáte kolegov ako Vás vo vedľajšej miestnosti ohovárajú?!

2. Privlastňovanie si zásluh za kolegovu prácu
Určite ste to už zažili – dostali ste perfektný nápad, spravili ste veľký krok v projekte, vyriešili ste dlhodobo neriešiteľnú chybu v programe, vykonzultovali ste stretnutie s významnou firmou – a váš kolega zožal za VAŠU námahu úspech. To je jedno z najhorších správaní, ktoré môžete spraviť v práci. Nerobte to druhým! Nielenže z vás majú všetci pocit, že sám nič nedokážete, ale celý kolektív sa nakoniec môže obrátiť proti vám.
3. Držte svoje emócie na uzde!
Ak sa nechávate unášať vašimi emóciami, vedzte, že váš zamestnávateľ si to všíma a môže to byť jeden z dôvodov, pre ktorý dostanete padáka. Neodôvodnene zvyšovať hlas, kričať na druhých, ba až rozplakať vašu kolegyňu – to všetko sú znaky nezvládnutých emócií a nízkej emocionálnej inteligencie. Žiaden zamestnávateľ predsa nechce mať v práci nestabilného človeka, na ktorého sa nemôže spoľahnúť vo vyhrotených situáciách.
4. Nikdy nahlas nehovorte: Neznášam svoj džob!
Prehlásenia tohto typu z vás spravia negatívne naladeného človeka, znižujú morálku a v prípade, že sa o tom dozvie váš šéf, ste nahratý.
5. Vyhnite sa samochvále
Keď raz niekto v niečom uspeje a hneď sa s tým začne chváliť, je jasné, že za život veľa úspechov nezažil. Dosiahnutie vytýčených cieľov bez vychvaľovania naznačuje silnú psychiku a osobnosť. Tiež to naznačuje, že byť úspešný nie je pre vás žiadne tabu.
6. Neklamte
Veľa lží začína s dobrým úmyslom – ľudia sa chcú chrániť alebo ochrániť niekoho iného – no lži sa postupne zvyknú nabaľovať a potom… prasknúť! Hneď ako sa všetci dozvedia, že ste klamali, navždy budete zaškatuľkovaný a bude sa to s vami vliecť po zvyšok kariéry v určitej spoločnosti.
7. Žiadne smradľavé jedlo 🙂
Ak vo vašej práci nemáte veľký dvor, na ktorom môžete jesť na čerstvom vzduchu, vyhnite sa príprave jedál, ktoré nelichotivo rozvoniavajú po celej spoločnosti. Môže sa to zdať ako celkom nepodstatná vec, no smradľavý odor si ihneď všimne každý a naruší pracovnú atmosféru v kancelárii. Kolegovia si môžu myslieť, že na nich neberiete ohľad, aj keď v skutočnosti to môže byť naopak.