man-at-laptop

Zanedbávate linkedin? Vaša škoda

Nie, určite sa teraz nebudeme tváriť, že ak si nezaložíte ihneď profil na najväčšej biznis sieti na svete, váš život stratí význam a už nič nebude také, ako predtým. Tvrdíme ale, že to určite stojí za zváženie.

Vo svetle sharovania fotografii ňuňuňu mačiatok na Facebooku, lokačného selfproma na Foursquare, alebo tweetovania a hashtagovania #cohokolvek #co #je #dolezite #a #musi #mat #hashtag je LinkedIn v podstate dosť nudná sociálna sieť. Rozhodne nevyžaduje byť online 24/7 a aj žiadosti o connections môžu pribúdať o dosť pomalšie ako na Facebooku.
Na druhej strane, môže reálne pomôcť v hľadaní práce a nadväzovaní kontaktov, čo v dnešenej dobe skutočne nie je na zahodenie. Ak aj prácu nehľadáte, nemôžete vedieť že za pol roka ju hľadať nebudete. Myslite dopredu, môže vám to v budúcnosti nie len uľahčiť život, ale aj zabezpečiť nemalú výhodu. A to je už dosť dobrý dôvod na to, aby ste si na LinkedIn vytvorili svoj profesijný profil. Už aj na Slovensku celkom veľké množstvo spoločností využíva LinkedIn ako priamy prostriedok na hľadanie a oslovovanie potenciálnych kandidátov. Zároveň si firmy zakladajú aj svoje vlastné profily.
Ak ste sa rozhodli založiť si profil, tu je niekoľko základných rád:

1. Vyplňte si profil. Zn.: svedomito.

Váš profil by vás mal reprezentovať. To platí aj o fotografii. Dá sa povedať že toto pravidlo platí všeobecne pre všetky sociálne siete, ale ak si idete pridávať svojich obchodných partnerov, či nadriadených, je to obzvášť dôležité. Preto si ho vyplňte pokiaľ možno čo najpodrobnejšie.

2. Čo vás odlišuje?

Máte certifikát z Google Analytics? Alebo ste vynálezcom špeciálneho baníckeho náradia? Alebo nositeľom Medal of Honour? Všetko, čo vás odlišuje od priemernosti, vyzerá zaujímavo. Aj keď aj tu samozrejme treba zvažovať, čo má a čo naopak nemá význam uvádzať. Ak ste vo svojej rodnej dedine rekordmanom v rýchlosti pitia piva, je to síce chvályhodné, ale je možné že to nepomôže.
3. Žiadosti PERSONALIZUJTE

Ak nechcete, aby ste vyzerali ako notorický zberač akýchkoľvek kontaktov, personalizujte žiadosti o connection. Niektorí používatelia sú na tie generické vyložene alergický. Existuje skupina užívateľov, takzvaný „open networkeri“, ktorí si radi pridajú medzi svoje kontakty kohokoľvek, ale takých je veľmi málo.

4. Spojte sa so svojími spolužiakmi

Aj keď je to možno už pár rokov čo nechodíte do školy, ak trochu popátrate, nemal by byť problém nájsť svojich starých spolužiakov, čo už majú založený LinkedIn profil. A ktovie, možno sa budete diviť kde všade pracujú. Byť s nimi opäť v kontakte teda môže byť super začiatok. Plusový bod pre vás, ak ste im nekradli desiatu, inak možno zapracuje karma.

5. Ak už máte kontakty, venujte sa im

Získal niekto z vašich kontaktov prácu? Skúste mu (personalizovane!) zablahoželať – je to nielen slušné, ale hlavne ľudské gesto. Ak spolupracujete s niekým, kto je podľa vás v určitom smere výnimočný, skúste mu dať osobné odporúčanie, alebo inak potvrďte jeho silné stránky.

Možnosť dávať osobné odporúčania (recommendations), spolu s „potvrdením“ vlastností a silných stránok, ktoré o sebe človek sám uvádza (endorsement) sú jednou z najdôležitejších súčastí LinkedIn. Zároveň môžete kohokoľvek s kým ste v kontakte o odporúčanie aj požiadať. Z osobnej skúsenosti môžem potvrdiť, že odporúčania sú veľmi dôležité a určite sa oplatí nezanedbávať ich.

6. Zvoľte si jazyk, v ktorom budete komunikovať

Väčšina kontaktov na LinkedIn komunikuje kombináciou dvoch jazykov: na svojom profile v angličtine a v rámci skupín v slovenčine. Najvýhodnejšie je používať LinkedIn v angličtine, ale ak ovládate akýkoľvek iný jazyk, odporúčame si aspoň krátky popis o sebe (summary) napísať vo všetkých jazykoch, ktoré ovládate.

 

Zdroj: Adma.sk