Hodnoty spoločnosti, kultúra, skúsenosti, zodpovednosť.. To všetko je Employer branding. Stratégia spoločnosti ktorej cieľom je získavanie talentov a kvalitných ľudí. Už aj u nás vidíme reklamné spoty firiem, ktoré nepropagujú len produkty a služby, ale napríklad aj ocenenia na trhu práce. Napríklad ako najlepší zamestnávatelia. Propagujú sa ako značka, kde pracovať je prestíž. Cieľom je pozitívne PR, ale aj možnosť získania kvalitných zamestnancov na trhu práce. Niečo podobné ako keď niekto sníva o práci v Google. 🙂
Už samotné pracovné ponuky ktoré publikujete sú obsahom nad ktorým sa treba zamyslieť. Pokiaľ vaša ponuka obsahuje v prvom rade požiadavky na budúceho zamestnanca, od profesných znalostí cez osobnostné vlastnosti, ale absentujú prínosy, či kultúra spoločnosti, nie je to ideálna ponuka. Vždy by ste sa na to mali pozrieť aj zo strany uchádzača. Prečo by mal chcieť u vás pracovať. Chcete predsa tých najlepších. Pozor si treba dať aj na vymenovanie benefitov. Mobilný telefón naozaj nie je benefitom.
V prípade ak využívate sociálne siete, využívajte ich aj na získavanie talentov. Nielen v danom momente keď hľadáte nových zamestnancov, ale pracujte na tom dlhodobo. Prezentujte firemné akcie, pracovné prostredie, teambuldingové aktivity, školenia. Vytvárajte záujem, aby ľudia vedeli aké príjemné by bolo pre vás pracovať. Ak máte firemné blogy na stránke, aktualizujte ich a zdieľajte.
Oslavujte spolu s nimi mimoriadne udalosti. Od výročí, narodení detí, svatieb, cez pracovné míľniky, či úspešne zrealizované projekty. Realizujte napríklad raz mesačne poradu v peknej kaviarni s raňajkami. Iné prostredie ponúkne viac uvoľnenosti v rozhovoroch a je väčšia pravdepodobnosť, že spoločne prídete ľahšie k novým nápadom, zlepšovákom.
„Dôvera je pre každé podnikanie prevádzkový kapitál, bez ktorého sa žiadne dielo nepodarí.“
Albert Scheitzer, nositeľ Nobelovej ceny za mier
Spoločnosti ktoré investujú do svojich zamestnancov formou vzdelávacích kurzov, či školení, budú pre potencionálnych kandidátov zaujímavejšie. Ponúknite svojim zamestnancom možnosť školení, či workshopov podľa ich výberu. Ich vlastný výber môže byť lepším zásahom ako ten váš, a prinesú aj viac vedomostí o ktoré sa budú chcieť podeliť a reálne aj aplikovať do praxe. Tá dôvera vytvorí pocit zodpovednosti a záujmu. Získate tak podstatne viac a vaše financie budú lepšie investované.
Budujte ich zručnosti a sebavedomie. Podporte ľudí, aby prednášali na workshopoch, alebo konferenciách, čo im výrazne pomôže v kariére a v neposlednom rade prezentujú aj vašu spoločnosť.
Nie vždy je priestor ponúknuť ľuďom rast formou vyššej pozície. Podporujte ich kariérny rast. Ľuďom, ktorí o to majú záujem, rozšírte pole zodpovedností a právomoci. Budú vedieť, že si ceníte ich prácu a vnímate ich.
Nezveličujte to, čo reálne ponúkate ako spoločnosť. Ľudia to odhalia neskôr na vlastnej koži a vy budete mať ďalšie náklady spojené s hľadaním nových kandidátov. Bude vás to stáť veľa času a energie, a v neposlednom rade aj peňazí. Hovorte o svojich kvalitách, ale buďte reálny a úprimný.
Ako zistíte či robíte Employer Branding Strategy dobre? Pozrite sa na to očami uchádzača. Ako sa prezentujete navonok ako spoločnosť, ako vás vnímajú iní, až po realitu, ktorá sa denno denne deje v spoločnosti. Možno objavíte nedostatky, ktoré budete vedieť zlepšovať.